16 Mart 2015 Pazartesi

Daima Genç: Müzik

-Alphaville, 1980 Yıllarda popüler olan bir Alman müzik topluluğu.
Zaman ile müzik bir uyum içerisindedir, zamanın ilerleyişi ile müzik daha farklı sorunları ve çözümleri iletmek için kullanılmış bir araçtan öte zaman ile birlikte bir amacada dönüşmüştür. Nasıl bir amaçtır peki müzik? yani bir amaç gibi görünen bir araçta olabilir müzik. Ancak rahatlama amacı ile yapıldığında rahatlamaya giden bir araç olarakta görülebilir. Bu açıdan bakıldığında müzik çok yönlü bir yapıya sahiptir. Ancak bunların dışında baktığımızda müzik tarihlerin ötesinde bir kavramdır. 

Birkaç gün önce canımın sıkıldığı bir akşam, YouTube üzerinden birkaç müzik dinlemek için arama bölümüne çeşitli müzik isimleri yazarken aklıma Alphaville'nin çok sevdiğim bir parçası olan Big in Japan geldi. Elbette bunu aradığımda amacım bu şarkıyı dinlemekti sadece, ancak arama sonuçları beni daha farklı bir videosuna götürdü Alphaville'nin. Bu video 2013 yılında Moskova'da Discoteka 80 isimli bir etkinlikte çekilmiş anladığım kadarı ile. 

Bu video ile Alphaville'nin Forever Young isimli parçası ile tanıştım, ve adeta şarkı ile bütünleştim. Tekrarlarca kez dinledim ve bu parça hakkında daha fazla bilgi edinmek istedim. Bu konuda internetten aldığım bilgiler ise şu yönde: 

"Bu parça yani Forever Young, Alphaville'nin Diskografisindeki ilk albümünde adı. Bu albüm 1984 yılında çıkmış. Albümün içindeki Big in Japan isimli parça oldukça ünlü olmasını sağlamış grubun."

Grubun Big in Japan isimli parçası ve Forever Young isimli parçasının 1984 yılındaki konserinin videosu:



Grubun 2013 yılındaki konserinde Big in Japan isimli parçası ve Forever Young isimli parçası:



Elbette Forever Young parçasını dinlerken son derece duygulandırdı beni, bunun sebebi ise Forever Young'un daima genç anlamına gelmesi, bu parçanın 1984 yılında söylenirken ve 2013 yılında söylenirken ki yaşları. Daima genliği arzulayan bu parça ile günümüzdeki söylenişi, gerçekten duygulandırdı beni. Aslında bu duruma sevinmiştim çünkü uzun bir süredir bir parça beni bu kadar duygulandırmamıştı. 

Bu arada grup hakkında biraz daha bilgi vereyim, grubun diskografisi;
  • Forever Young - 1984
  • Afternoons in Utopia - 1986
  • The Breathtaking Blue - 1989
  • Prostitute - 1994
  • Salvation - 1997
  • CrazyShow - 2003
  • Catching Rays on Giant - 2010
Şu an için bu grup hakkında bu kadar bilgi sahibiyim, bunun dışında bir bilgi edindiğimde bu yazıya ekleyeceğim.

Başka bir yazımda görüşmek üzere,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder